انسولین در چه شرایطی فاسد میشود؟


انسولین یک ماده حساس به نور خورشید ، نورهای داخلی خانه و دمای بسیار پایین یا بسیار بالا می باشد. انسولین را می توان در دمای گرم و یا سرد استفاده کرد. سه کارخانه دارویی از انسولین در آمریکا اظهار داشته اند که داروهای انسولین باز نشده درون فریزر باید در دمای بین 36 تا 46 درجه فارنهایت یا 2 تا 8 درجه سلیسیوس نگهداری شوند. انسولین باز نشده در یخچال تا زمانی خوب کار می کند که تاریخ انقضا درج شده روی جعبه فرا نرسیده باشد که این تاریخ انقضا معمولا یک سال بعد از تاریخ خرید است اما حتما باید باز هم جعبه را چک کنید.

در پاسخ به سوالات برخی از شما کاربران باید بگوییم همه انسولین ها باید با مراقبت کافی با تضمین این که امن و تاثیرگزار باقی می مانند ، در جایی نگهداری شوند. نگهداری نامناسب می تواند باعث مشکلاتی در انسولین شود و تاثیرگزاری آن را در کنترل قند خون کاهش دهد. بسته به نوع انسولینی که برای شما تجویز شده است ، تفاوت هایی روی چگونگی عملکرد آن ها از مدت زمانی که برای اولین بار باز می شود ، وجود دارد. حتما از پزشک خود در مورد جزئیات چگونگی نگهداری از انسولین تجویز شده را بپرسید.

همه انسولین ها به دمای بیش از حد بالا و یا کم حساس هستند. زمانی که نسخه انسولین را دریافت می کنید ، باید کل پک آن را داخل یخچال قرار دهید.

زمانی که سوزن یا سرنگ روی آن را باز می کنید ، حتما در جایی یادداشت کنید که چه تاریخی آن را باز کرده بودید ، این کار به شما کمک می کند که بدانید چه زمانی نباید از آن استفاده کنید و 28 روز بعد از باز کردن ، انسولین را دور بیاندازید. زمانی که انسولین را باز کردید ، باید آن را در یخچال و یا دمای اتاق نگهداری کنید. البته استفاده از انسولینی که در یخچال بوده است ، کمی دردناک اتر از انسولین های دیگر می باشد.

همچنین بخوانید:

سرنگ آن را نیز تا زمان باز کردن در یخچال قرار دهید و بعد از باز شدن می توانید آن را در دمای نگهداری کنید.

حتما از پزشک خود در مورد مراقبت های خاص و مدت زمان عمر این داروها سوال کنید زیرا بعضی از انسولین ها فقط تا 10 روز جوابگو هستند.

همان گونه که گفتیم مراقبت از انسولین بازشده کمی متفاوت تر است اما انسولین باز شده یعنی چه ؟ انسولین باز شده به این معنا نیست که آن را از جعبه خارج کرده باشید . باز شدن به معنای خارج کردن کلاهک انسولین و درپوش لاستیک پانچ شده می باشد. آمپول و سرنگ نیز برای نگهداری نیازهای متفاوتی دارند که این تفاوت ها ممکن است که کمی شما را گیج کند و پس بنابراین بسیار مهم است که با محصولات انسولینی که استفاده می کنید، آشنا باشید.

منبع: drweb.blog


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ] [ 22:12 ] [ salamat ]